0722.830.417 office@winstep.ro

5 SECRETE PENTRU UN NETWORKING EFICIENT

Business Communication Duplicate model

În fiecare zi pierdem!   Pierdem sau ratăm ocazii de a le spune celorlalți cine suntem. Poate din teama de a nu fi judecați, poate din convingerea că nu suntem suficient de buni sau poate pur și simplu din graba care ne consumă zilnic.

Degeaba avem multe lucruri frumoase de oferit și suntem niște oameni minunați dacă nimeni nu știe acest lucru. Succesul vine prin oameni, dar pentru asta este necesar să aibă încredere în noi, iar, ca să aibă încredere, trebuie mai întâi să ne cunoască și să știe cine suntem.

Să spunem că tu cunoști deja aceste lucruri și, de aceea, ți-ai luat inima în dinți să participi la un eveniment de business networking. Iată mai jos 5 secrete pentru a profita la maxim de timpul investit acolo:

  1. Fii sincer și autentic! Networkingul este despre a-ți construi relații și a câștiga încrederea celorlalți, iar acest lucru nu se poate face decât prin onestitate. Oamenii simt starea interioara a celor cu care intră în contact. Dacă nu ești deschis și încerci să pari altfel în fața celorlalți, tu te vei simți inconfortabil, iar ei își vor da seama de acest lucru și vor avea o atitudine reticentă.
  2. Stai de vorbă cu cât mai multe persoane! Pentru a fi eficient, pregătește dinainte o scurtă prezentare de 1-2 minute în care să spui cine ești, ce faci, de ce faci și ce ai nevoie. De asemenea afla aceleași lucruri de la interlocutorul tău, prin întrebări deschise (la care nu se poate răspunde cu da sau nu). Dacă simți că există afinități și oportunități de colaborare stabilește să vă auziți ulterior și treci mai departe, pentru că mai sunt și alte persoane cu care poate doar acum ai ocazia să faci cunoștintă.
  3. Fugi de vampirii energetici! Ai întâlnit vreodată persoane care atunci când încep să vorbeasca nu mai au punct și virgulă, iar după zeci de minute îți dai seama că nu ți-au spus nimic interesant? Acestea, împreună cu cei care se vaită tot timpul de vreme, de instabilitatea economică, de situația politică ș.a.m.d. nu fac decât să îți consume timpul și energia. Nu intra în jocul lor că ți-ai ratat ziua! Scuză-te politicos și fugi cât te țin călcâiele!
  4. Oferă-ți ajutorul! Întreabă-i pe cei cu care intri în contact cu ce poți să îi ajuți și fă-o dacă îți stă în putință. Legea compensației spune că dacă vrei să primești, fii tu primul care oferă!
  5. Contactează persoanele pe care le-ai cunoscut la eveniment și au prezentat interes pentru tine cât mai repede! Este un semn de politețe și apreciere faptul că îți faci timp să dai un telefon sau să trimiți un mesaj pentru a spune că ți-a făcut placere să le cunoști și că ți-ai dori să continuați discuția începută. De asemenea, dacă ți-au fost date recomandări, faptul că le contactezi la 1-2 zile după eveniment denotă că ești o persoană organizată și de cuvânt.

De acum înainte nu vei mai pierde ocazia de a le spune celorlalți cine ești, ba mai mult: o vei face într-un mod profesionist.

Mult success!